Luhačovický okruh přes Komonec(Trasa doporučená okružní )Luhačovický okruh přes Komonec

Hodnocení trasy

hodnoceno:

Parametry trasy: activebikersfamily

Délka trasy (celý okruh) 29 km

Celkové stoupání 550 výškových metrů.

Vhodné pro horská kola, při suchém počasí i pro kola trekingová.

Část trasy vede po zpevněných silnicích, část po lesních cestách a pěšinách.

Profil trasy

Seznam akcí na této trase

Přihlašte se na váš Facebook účet a přidejte nám na naši stránku Východní Morava tip na vaši cyklo trasu.

Průběh trasy

Luhačovice, žel. stanice - Biskupice - Biskupice, letiště - Horní Dvůr - Řetechov - Komonec (úbočí) - Pozlovice, Vega - Pozlovice, Luhačovická přehrada

Charakteristika trasy

Středně náročná trasa určená pro horská příp. trekingová kola začíná u železniční stanice Luhačovice. Po proudu říčky Šťávnice směřuje na začátek Biskupic, kde odbočuje ostře vpravo (značeno místním značením) a stoupá k letišti nad Biskupicemi.

Odtud směřuje vpravo mírním stoupáním k samotě Horní Dvůr a pokračuje až k silnici vedoucí z Luhačovic do Řetechova. Po této silnici projedeme celý Řetechov, navážeme na polní cestu, která stoupá na úbočí Komonce. Až k Poutnické studánce nás bude provázet žlutá turistická značka, která dále stoupá k poutnímu místu Malenisko.

My budeme směřovat po lesní cestě vpravo po cyklotrase č. 5056 traverzem hory Komonec, až opět narazíme na žlutou turistickou značku, po které sjedeme na rozcestí Nad Vegou.

Závěrečné klesání kolem hotelu Vega ke kostelu sv. Martina v Pozlovicích a cesta k Luhačovické přehradě jsou již snadné. Od přehrady pak Jurkovičovou alejí sjedeme do Luhačovic a vrátíme se do výchozího bodu (opačný směr trasy Přes Luhačovice k přehradě).