Napříč Bílými Karpaty(Trasa doporučená )Napříč Bílými Karpaty

Náročnost
Délka 85 km

Profil trasy

Seznam akcí na této trase

Přihlašte se na váš Facebook účet a přidejte nám na naši stránku Východní Morava tip na vaši cyklo trasu.

Průběh trasy

Brumov-Bylnice - Popov - Štítná nad Vláří - Hostětín - Pitín - Žitková - Starý Hrozenkov - Vyškovec - Lopeník - Březová - Strání - Horní Němčí

Charakteristika

Na velmi náročnou trasu s celkovou délkou 85 km a značným převýšením nastoupíme v Brumově- Bylnici, kam se dostaneme vlakem. Dominantou města je hrad postavený na počátku 13. století. Sloužil jako významná strážní, obranná i sídelní pevnost a spojnice mezi Povážím a Pomoravím. Území historického jádra města bylo prohlášeno v roce 1995 za památkovou zónu.

Vydáme se po cyklotrase č. 49 směřující údolím Hložeckého potoka. Projedeme Popov, Štítnou nad Vláří a Hostětín, obec, kterou v roce 2010 navštívil britský princ Charles a v níž jsou zajímavostí dřevěné sochy, rozmístěné v okolí.

Z Hostětína dojedeme do Pitína k památníku letecké bitvy – Šanov. Odtud pojedeme po cyklotrase č. 46, která stoupá do kopaničářské obce Žítková. Obec je známá především bohyněmi – lidovými léčitelkami, jejichž umění se dědilo z generace na generaci, můžeme zde najít soubor původních domků.

Prudce klesáme do Starého Hrozenkova, který je střediskem Moravských Kopanic. Po náročné jízdě se zde můžeme osvěžit v některém ze tří bazénů. Ze Starého Hrozenkova budeme opět stoupat po trase č. 46 do Vyškovce. Projedeme obcí Vyškovec, kde u autobusové zastávky Hribovny, točna zabočíme doprava a stoupáme přes rozcestník Pod Vyškovcem a Mikulčiným vrchem až k rozcestníku Troják.

Z Trojáku odbočíme doleva na trasu č. 46, která vede souběžně s červenou turistickou značkou na rozcestník Lopeník. Tady odbočíme opět doleva a již budeme projíždět obcí Lopeník kolem obecního úřadu. Při odbočení doleva se dostaneme na naučnou stezku Lopeník, po které můžeme dojet k rozhledně z dubového dřeva, vysoké 20 m, na kamenném podstavci. Zpět se vrátíme po naučné stezce do Lopeníku.

Z Lopeníku sjedeme do Březové. Další místem na trase je obec Strání, která je známá fašankovým festivalem, největším festivalem masopustních tradic v České republice. Další úsek vede opět po cyklotrase č. 46. Vydáme se okolo Straňanské nádrže, vystoupáme na Horní Kopec a spustíme se dolů po trase č. 5052 do Horního Němčí, do obce na úpatí Bílých Karpat pod Velkou Javořinou. Zde své putování na kole ukončíme. Trasa překonává značná převýšení. Pro bližší poznávání cílů v okolí ji můžeme rozdělit do tří etap.