Ze Zlína na hrad Malenovice(Trasa doporučená )Ze Zlína na hrad Malenovice

Parametry trasy: activebikersfamily

Náročnost
Délka 40 km

Seznam akcí na této trase

Přihlašte se na váš Facebook účet a přidejte nám na naši stránku Východní Morava tip na vaši cyklo trasu.

Průběh trasy

Zlín - Lužkovice - Želechovice nad Dřevnicí - Pindula - Březnice - Kudlov - Malenovice - Zlín

Na středně náročnou trasu o délce 40 km vyjíždíme ze Zlína od nám. Míru, kam se z nádraží dostaneme zámeckým parkem. Sjedeme ulicí Dlouhá přes Dřevnici, kde za mostem odbočíme doprava na cyklostezku, projíždíme typickou zlínskou zástavbou, přes průmyslovou zónu v Přílukách a Lužkovice do Želechovic nad Dřevnicí.

Pokračujeme obcí po cyklotrase č. 5068 do lůna Přírodního parku Želechovice nad Dřevnicí. Po cca 1,5 km od zemědělského družstva odbočíme z cyklotrasy doprava na neznačenou cestu, která nás po necelém kilometru dovede  stoupáním na zelenou turistickou značku. Po ní se dáme vlevo do kopce a znovu se napojíme na cyklotrasu č. 5068, po které vystoupáme na Pindulu (možnost občerstvení). Pozn - na Pindulu lze vyjet po trase č. 5068, popisovaná varianta je kratší.

V cestě pokračujeme po cyklotrase č. 5055 do osady Horní Paseky, kde odbočíme vpravo na neznačenou cestu a sjedeme do Březnice. Odtud nás čeká poslední větší stoupání na Kudlov, kde se rozkládá Lesní hřbitov, zřízený v roce 1931 Tomášem Baťou, který je zde také pochovaný.

Od hřbitova nás vede cyklotrasa č. 5060, projíždíme pod Tlustou horou s vysílačem na rozcestí U Boudy, odkud sjíždíme lesní silničkou k hradu v Malenovicích. Návštěvu hradu bychom si rozhodně neměli nechat ujít, pochází z poloviny 14. století a kromě běžných prohlídek ožívá pravidelně řadou atraktivních akcí pro malé i velké návštěvníky.

Od hradu sjedeme do centra Malenovic s barokním kostelem sv. Mikuláše, překřižujeme hlavní silnici od Zlína a před mostem přes Dřevnici odbočíme vpravo a po nově vybudované cyklostezce přes městské části Louky a Prštné se vrátíme do Zlína k nám. Míru.