Hostýnská magistrála(Trasa doporučená )Hostýnská magistrála

Náročnost
Délka 40 km

Profil trasy

Seznam akcí na této trase

Přihlašte se na váš Facebook účet a přidejte nám na naši stránku Východní Morava tip na vaši cyklo trasu.

Průběh trasy:

Bystřice pod Hostýnem - Svatý Hostýn – Tesák – Troják  – Lázy – Podolí – Loučka – Police –  Branky – Valašské Meziříčí

Charakteristika:

Nejkrásnější výhledy z horských luk či hustých lesů do valašských dědin a úrodné Hané vám nabídne Hostýnská magistrála dlouhá 19 km. Cesta začíná v Bystřici pod Hostýnem kdy po asfaltové cestě kolem hřbitova a místní části Lázně vystoupáte na nejvýše položené poutní místo na Moravě na Svatý Hostýn. Odměnou za propocené tričko bude nádherný výhled z rozhledny až do Jeseníků.

Ze Svatý Hostýna se vydáte po Hostýnské magistrále, která lemuje modrou turistickou značku na Skalné. Mírným klesáním po zelené turistické značce projedete kolem skalního útvaru Žába směrem na horskou louku Klapinov, odkud je výhled na kopec se zříceninou hradu Obřany. Zde se připojíte na naučnou stezku Portášské chodníčky, která vás dovede až na Holý vrch. Odtud opět pojedete po modré turistické značce směrem na hranici tří panství (Bystřické, Lukovské, Kelečské) Tři kameny. Sice opustíte naučnou stezku Portášské chodníčky, ale zároveň se napojíte na Naučnou stezku Hostýnské vrchy. Tou společně s modrou turistickou značkou projedete kolem Hrubé jedle až do místa Troják. Už z dálky vás bude vítat stará horská hospůdka, kde se zastavil čas a jeden ze zdrojů vitamínu B.

Opět plní energie můžete vyrazit po asfaltové cestě směr meteorologická stanice Maruška, kde je malinká rozhledna s nádherným výhledem do všech světových stran. Nyní budeme mít po levé straně výhled na nejvyšší vrchol Hostýnských vrchů Kelčský Javorník.

Po cyklostezce č. 6122 mineme chatovou osadu a staré dřevěnice, až se dostaneme na oblíbené místo hostýnského Yettyho Bludný. Trošku nepříjemnou kamenitou cestou sjedete dolů z louky a lesní cestou pokračujete na další horskou louku Končiny. Po malém odpočinku se vydáte příjemnou lesní cestou podél hranice přírodního parku Hostýnské vrchy a zelené turistické značce až na nejvyšší bod naší cesty Čečetkov. Za chvíli se můžete těšit na jeden z nejkrásnějších výhledů na horskou partizánskou obec Rajnochovice.

Cyklostezkou 6118 se dostanete kolem křížku partyzána Franty Belgičana, který zde zbytečně 8.3. 1945 padl do Hájí. Odtud sjedete do obce Lázy, kde se rozhodnete kudy pojedete dál. Náš směr může být Valašské Meziříčí nebo Vsetín.

Do Valašského Meziříčí se dostanete silnicí po cyklostezce č. 6216 klesáním přes obec Podolí, Loučka, Police a Branky. Na Vsetín se dostanete po žluté turistické značce na Ojičnou ve směru po cyklostezce č. 6118 kolem chaty U Holáňů. pokračujete po cyklostezce č. 6018 do obce Pržno a odtud podél Vsetínské Bečvy po cyklostezce 501 až do Vsetína. Obě varianty jsou z pohledu vzdáleností zhruba stejně dlouhé, celkově ujedete 40 km.