Z Uherského Hradiště na rozhledny na Slovácku(Trasa doporučená )Z Uherského Hradiště na rozhledny na Slovácku

Hodnocení trasy

hodnoceno:

Parametry trasy: activebikersfamily

Náročnost
Délka 60 km

Seznam akcí na této trase

Přihlašte se na váš Facebook účet a přidejte nám na naši stránku Východní Morava tip na vaši cyklo trasu.

Průběh trasy:

Uherské Hradiště – Mistřice – Lhotka – Veletiny – Vlčnov – Hluk – Uherský Ostroh – Ostrožská Nová Ves – Uherské Hradiště

Charakteristika:

Startujeme v Uherském Hradišti na autobusovém nádraží. Po Velehradské třídě dojedeme na světelnou křižovatku, odbočíme doleva a pokračujeme ulicí Sokolovskou po cyklotrase č. 5049 směrem na Mařatice. Kolem kostela Nanebevzetí Panny Marie stoupáme k vrcholu Rovnina s rozhlednou. Pokračujeme dál po cyklotrase č. 5049 přes Mistřice do Hradčovic, kde odbočíme vlevo do Lhotky a obcí vyjedeme na návrší Kamenná k další rozhledně. Vrátíme se zpět do Hradčovic a přes Veletiny se po cyklotrase č. 5052 vydáme do Vlčnova. Na začátku obce odbočíme vlevo a vinicemi kolem Vlčnovských búd, vystoupáme k rozhledně Hráběcí. Polní cestou sjedeme na silnici č. 495 a vrátíme se do Vlčnova. Pokračujeme po cyklotrase č. 5052 do Dolního Němčí a dál po Uherskohradišťské stezce do Hluku. Tady se můžeme stavit v Hlucké tvrzi. Z Hluku jedeme cyklostezkou do Ostrožské Lhoty a odtud po cyklotrase č. 5048 do Uherského Ostrohu. Odbočíme vpravo na cyklostezku a přes Ostrožskou Novou Ves a Kunovice se vrátíme na nádraží v Uherském Hradišti.

Zajímavosti na trase:

Rozhledna rovnina na 49,5 metru vysokém stožáru vysílacče na vrchu Rovnina nad místní částí Mařatice nabízí výhled do údolí řeky Moravy, na masiv Chřibů, Bílých Karpat, Hostýnských vrchů a Vizovickou vrchovinu. Otevřeno: duben-říjen.

Vlčnov - obec známá díky slovácké Jízdě králů, nehmotnému kulturnímu dědictví UNESCO, která se ve Vlčnově jezdí každoročně poslední neděli v květnu. Je spojená s vystoupením folklorních souborů, lidovým jarmarkem a ukázkami řemesel. Muzeum lidových pálenic představuje na sedm set exponátů výroby destilátů z oblasti moravsko-slovenského pomezí. Areál vinných búd, památková rezervace je největší soubor nadzemních vinohradnických staveb v ČR, které můžete vidět pouze zde a nedalekých Veletinách. Nedaleko obce najdete i 13m vysokou rozhlednu Hraběcí.

Dolní Němčí Jde o soubor budov vodního mlýna na potoku Okluky z 18. století. V části mlýna bylo zřízeno muzeum zemědělských nástrojů, které mlýnu věnovali obyvatelé obce.

Sirnaté lázně v Ostrožské Nové Vsi byly založeny v toce 1903 a léčí se zde nemoci kožní a revmatické. Ideální místo k odpočinku a letní rekreaci nabízí rozsáhlá jezera s průzračnou vodou u Ostrožské Nové Vsi. Vznikla těžbou štěrkopísku a říká se jim Slovácké moře. Golfistům je k dispozici 9-ti jamkové golfové hřiště jehož poloha a nadmořská výška umožňuje jednu z nejdelších golfových sezon v ČR.

Kunovice prosluly výrobou letadel a najdete zde Letecké muzeum i možnost vyhlídkových letů a tandemových seskoků padákem. Z bohatého života folklorních tradic je nutno připomenout Mezinárodní festival dětských souborů Kunovské léto.

Další zajímavé tipy najdete na www.vychodni-morava.cz