Z Bystřice pod Hostýnem do Rajnochovic a na Kelčský Javorník(Trasa doporučená )Z Bystřice pod Hostýnem do Rajnochovic a na Kelčský Javorník

Hodnocení trasy

hodnoceno:

Parametry trasy: activebikers

Náročnost
Délka 42km/ 36 km

Seznam akcí na této trase

Přihlašte se na váš Facebook účet a přidejte nám na naši stránku Východní Morava tip na vaši cyklo trasu.

Průběh trasy

Varianta A: Bystřice pod Hostýnem - Chvalčov - Loukov - Podhradní Lhota - Rajnochovice - Rajnochovice-Rosošné - Holubova chata - Kelčský Javorník - Čerňava - Tesák - Bystřice pod Hostýnem

Varianta B: Bystřice pod Hostýnem - Chvalčov - Loukov - Podhradní Lhota - Rajnochovice - Rajnochovice-Rosošné - Sochová - Košovy - Tesák - Bystřice pod Hostýnem.

U této trasy lze využít vlakové dopravy Kroměříž − Bystřice p. H. – Valašské Meziříčí nebo služeb cyklobusu. Z Bystřice pod Hostýnem jedeme do Chvalčova po značené trase č. 5035, u obecního úřadu odbočíme doleva a sjíždíme po značené trase č. 5037 vlevo dolů podél potoka. Cesta se stáčí doprava, aby se u železniční zastávky Loukov odklonila nahoru do lesa. Následuje stoupání a jízda téměř po vrstevnici.

Na křižovatce čtyř cest vyjíždíme doprava nahoru, zelená značka se po chvíli opět připojí. Na rozcestí U kamenného domku se dáme doleva dolů asfaltovou silnicí, zelená značka nás opouští vpravo.

Tzv. Slovácká cesta nás přivede až do Podhradní Lhoty. Na návsi doprava směr Rajnochovice po značené trase 5034, po níž se dostaneme až na křižovatku Rosošné.

Varianta A (délka 42 km): U Hostince ve dvoře odbočíme podél Rosošného potoka doprava značenou trasou 5120. Stoupáme údolím, míjíme odbočku, která nás může zavést kolem Holubovy chaty až na Kelčský Javorník (nejvyšší vrch Hostýnských vrchů 865 m n.m.). U pramene Fons Theodori si naproti všimneme malé přehrady − klauzy, která sloužila k plavení kmenů. Zde začíná přírodní rezervace Čerňava s karpatským pralesem. Na Tesáku zkontrolujeme brzdy a vydáme se všanc serpentinám po značené trase 5035 do Bystřice pod Hostýnem. Na bystřickém rynku budeme asi po 20 minutách.

Varianta B (délka 36 km): U Hostince ve dvoře pokračujeme rovně po značené trase 5034, která nás vyvede až na spojnici Troják − Tesák. Dáme se doprava na značenou trasu 5035. Vyjedeme k turistické chatě na Tesáku a připojíme se k variantě A.